piątek, 8 listopada 2013

"Eliksir młodości" biała herbata

Dzisiejszym tematem będzie biała herbata, której ostatnio jestem fanką. Na marginesie dodam, że przeszukałam wszystkie większe supermarkety w Poznaniu w jej poszukiwaniu (zależało mi na herbacie liściastej bez żadnych dodatków) niestety na darmo, ale znalazłam ją w końcu w specjalistycznym sklepie z herbatami. 

Źródło: grafika google.pl


Czym biała herbata różni się od pozostałych? Przede wszystkim  tym, że nie jest poddawana procesowi fermentacji tak jak zielona czy czarna herbata, a podlega jedynie suszeniu. W związku z tym, że jest produkowana z jeszcze nierozwiniętych pączków i zbierana tylko raz w roku jest najdroższą herbatą ze wszystkich, ale też posiada najwięcej dobroczynnych właściwości.

Oto najważniejsze z nich:
- ma działanie pobudzające, gdyż zawiera więcej teiny niż inne herbaty, z powodzeniem może zastąpić kawę,
- jest idealna na upalne dni, bo doskonale orzeźwia,
- poprawia koncentrację,
- redukuje stres i pomaga pozbyć się napięcia mięśni,
- zawiera bardzo duże ilości witaminy C,
- ma najsilniejsze ze wszystkich herbat właściwości antyoksydacyjne i antymutagenne przez co, stanowi idealny element profilaktyki chorób nowotworowych,
- zwana jest także ‘eliksirem młodości’, ponieważ hamuje powstawanie wolnych rodników odpowiedzialnych za proces starzenia się,
- obniża poziom złego cholesterolu
- poprawia krążenie krwi.

Jak parzyć?
Białą herbatę należy zalewać wodą ostudzoną do 85 - 90°C, czyli ok. 5 – 6 minut od zagotowania. Czas parzenia w zależności od preferencji od 3 do 7 minut, wiadomo, ze im krócej tym napar będzie słabszy. Te same liście można zalewać trzykrotnie. Do zaparzenia jednej filiżanki herbaty (200 ml) potrzeba 1 łyżeczki liści. Po upływie czasu parzenia liście należy oddzielić od naparu, by zachować jej najlepszy smak.
Tak więc,

Moi Drodzy, chcecie być piękni, młodzi i zdrowi? Nic tylko pić białą herbatę, do czego Was serdecznie namawiam.

10 komentarzy:

  1. uwielbiam z różą i maliną <3

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ją lubię, ale nie wiedziałam,że to eliksir młodości :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Próbowałam i jest bardzo dobra:) Polecam też żółtą:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam wszystkie oprócz białej, czas na zakup ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. kiedyś próbowałam, ale niestety nie zasmakowała mi ;c co do herbat, jestem bardzo wybredna :P

    OdpowiedzUsuń
  6. nie piłam nigdy białej herbaty, a tak wszyscy ją chwalą...-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć weź napisz do mnie ba buddysta2010@gmail.com bądź na Facebooku.
    Mam temat związany z promowaniem zdrowego naturalnego życia. Pozdrawiam, Karol

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja ulubiona to zielona :) Mam nadzieję, że się nie obrazisz, jeśli dodam Cię do mojej listy najlepszych blogów o zdrowym żywieniu - http://zdrowe-odzywianie-blogi.blogspot.com/. Będzie łatwiej znaleźć Twój blog. Pozdrawiam, Michalina.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiaj w dzien dobry tvn był temat związany z herbatami. Podobno najzdrowsza jednak jest fusiasta zielona herbata i mówiąc szczerze? Zgodzę się z tym w 100%.

    Pamiętajcie aby nie parzyć herbaty ekspresowej w torebkach razem z cytryną, to nie zdrowe!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Biała herbata jest bardzo dobra, delikatna w smaku, lekki aromat. :)
    Ja ją zaparzam nawet do 5 - 7 minut, żeby była wyczuwalna, intensywna nuta naparu.
    I tylko taka "fusiasta", liściasta. :)

    http://teaclub.com.pl/herbata/biala/klasyczna/white-pai-mu-tan-szczegoly-produktu

    OdpowiedzUsuń