środa, 29 kwietnia 2015

Sposób na zdrowy początek dnia



Ostatnio w moim jadłospisie na dobre zagościły koktajle owocowo-warzywne, od których zaczynam dzień.  Jest to świetne źródło witamin, mikroelementów i zdrowej energii na początek dnia. W szczególności do gustu przypadły mi dwie wersje. Może i Wy skusicie się na spróbowanie. Osoby, które nie przepadają za surowymi warzywami od razu uspokoję, że owoce dominują smakowo cały napój, dzięki czemu jest on bardzo dobry i na pewno nie trzeba się zmuszać do jego picia.

Źródło: www.papilot.pl

Oto przepis:
pół banana
pół pomarańczy
kiwi
pół pęczka natki pietruszki
dwie łodygi selera naciowego
garść jarmużu lub szpinaku
łyżka zmielonego siemienia lnianego
trochę wody

Całość wrzucam do blendera i ucieram na jednolitą masę i gotowe. Wychodzi nam pyszny, gęsty soczyście zielony koktajl, który naprawdę świetnie smakuje i syci na długo. W drugiej wersji zamieniam jarmuż lub szpinak na buraka. Koloru można się domyśleć ;)

Źródło: http://m.dziennik.pl/wiecej/zdrowie/nowotwory/pij-smoothie-z-buraka-chroni-przed-nowotworami

Z racji tego, że od jakiegoś czasu się odchudzam to ów koktajl zastępuje mi śniadanie, ale możecie go również potraktować jako dodatek do pierwszego posiłku lub jako sycącą przekąskę w środku dnia.

Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Fajny blog :)
    Zapraszam na post o mojej metamorfozie! :))
    http://ewadobrzyk.blogspot.com/2015/04/witam-welcome.html

    OdpowiedzUsuń
  2. jak poranek udany, to cały dzień udany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwialbiamy koktajle w każdej postaci :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnio właśnie dodałam do moich owocowych koktajli natkę pietruszki i smak jest przepyszny :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham koktajle, ale nie jestem w stanie ich pić w zimne poranki :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry pomysł nie tylko na początek, ale też środek i koniec dnia! ^^ Pychota - bez dwóch zdań! ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy przepis :) ja koktajle robię niemal codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, uwielbiam zdrowe koktajle :)
    Pozdrawiam :)
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam! Uwielbiam takie śniadania :D
    Zapraszam do siebie: http://zdrowotnieiradosnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń